šola: 02 573 58 40, vrtec: 02 573 58 49 o-mkvpolana.ms@guest.arnes.si

Vlada Republike Slovenije je na seji 5. decembra 2024 razglasila 1. marec za dan inkluzije v Sloveniji. Dan inkluzije bo prispeval k ozaveščanju o pomembnosti polnega vključevanja in sodelovanja vseh posameznikov v družbo ne glede na osebne okoliščine oz. ovire, ki lahko to vključevanje otežujejo.

To vključuje dostop do izobraževanja, zaposlitve, zdravstvenih storitev in drugih pomembnih področij. Dan inkluzije tako poudarja enakopravnost in pravico do enakih možnosti za vse in nas spodbuja k razmisleku o sprejemanju različnosti in ustvarjanju okolja, kjer ima vsakdo možnost za uresničitev svojih potencialov in uspešno ter polno delovanje v skupnosti.

Kaj je inkluzija in zakaj je tako pomembna?

Inkluzija kot termin je morebiti najbolj ustaljena na področju pedagogike. Gre namreč za postopek, ki omogoča vključevanje oz. izobraževanje otrok s posebnimi potrebami v večinskem izobraževalnem sistemu. Ob tem pa inkluzija v izobraževanju, ki je del ciljev trajnostnega razvoja, predstavlja le del družbene vključenosti vsakega posameznika.

Aktivni pristop k uresničevanju načel inkluzije na vseh ravneh zmanjšuje predsodke, odpravlja diskriminacijo, spodbuja medsebojno razumevanje ter gradi pravičnejšo in bolj enakopravno družbo. S tem se izboljšuje kakovost življenja za vse, saj različnost prinaša nove perspektive in zelo pogosto sooblikuje inovativne rešitve za celotno skupnost.

 

https://www.um.si/objava/slovenija-prvic-obelezuje-dan-inkluzije/

Sicer poznamo različne modele sobivanja z osebami s posebnimi potrebami:

  • izključevanje: osebe s posebnimi potrebami niso vključene in niso enakopraven člen skupnosti;
  • segregacija: osebe s posebnimi potrebami so nameščene v posebne ustanove in niso enakopraven član družbe; 
  • integracija: osebe s posebnimi potrebami so vključene v družbo, okolju in družbi se prilagajajo – okolje in družba pa osebam s posebnimi potrebami ne;
  • INKLUZIJA: osebe s posebnimi potrebami so enakopraven član družbe, v sobivanju se osebe s posebnimi potrebami, okolje in družba primerljivo prilagajajo.

Na OŠ Miška Kranjca Velika Polana smo z namenom ozaveščanja učencev o tem, kakšne prilagoditve za enakopravno vključevanje v gibalne dejavnosti potrebuje gibalno ovirana oseba, v prvem tednu meseca marca pripravili za učence nekaj aktivnosti, v katerih so se lahko preizkusili in na ta način dobili izkušnjo, kako pomembno je imeti možnost sodelovati, čeprav imaš fizično omejitev gibanja.

Orodna vrstica za dostopnost