Spoštovani starši!
Naša šola je bila od leta 2018 vključena v poskus izvajanja razširjenega programa, ki se na podlagi Zakona o spremembah in dopolnitvah Zakona o osnovni šoli (ZOsn-K, 21. februar 2024) z novim šolskim letom 2024/2025 ( na osnovi 14. in 20. člena ZOsn-K) kot nov koncept razširjenega programa (RaP) uvaja v osnovnošolsko izobraževanje. Z novim šol. l. ga bomo izvajale osnovne šole, ki smo bile predhodno delno ali v celoti vključene v poskus, in sicer v celoti kot nov koncept RaP.
Pred spremembo zakonodaje je razširjeni program obsegal podaljšano bivanje, jutranje varstvo, dodatni in dopolnilni pouk, ISP, pevski zbor, kolesarski izpit, interesne dejavnosti in pouk neobveznih izbirnih predmetov (v 1. razredu tuji jezik, v 2. triadi NIP šport, računalništvo, tehnika in tehnologija in drugi tuji jezik, v 3. triadi NIP drugi tuji jezik).
Po spremembi zakonodaje se v okviru razširjenega programa izvajajo organizirane oblike vzgojno-izobraževalnega dela z učenci, ki vključujejo naslednja tri vsebinska področja (Kurikulum za razširjeni program osnovne šole, Predmetnik za razširjeni program) in vsebinske sklope:
Vsako od navedenih področij se deli na tri sklope, znotraj katerih so ponujene vsebine oz. dejavnosti.
TEMELJNI NAMEN RAZŠIRJENEGA PROGRAMA:
Temeljni namen razširjenega programa (RaP) osnovne šole je omogočiti vsakemu učencu osebni razvoj, usklajen z njegovimi pričakovanju, zmožnostmi, interesi, talenti in potrebami, pri čemer je ključna povezanost obveznega in razširjenega programa, zagotavljanje primerljivega evropskega standarda tujejezikovne zmožnosti osnovnošolcev in sistematično razvijanje prečnih veščin pri učencih.
CILJI RAZŠIRJENEGA PROGRAMA:
- smiselna in kakovostna nadgradnja obveznega vzgojno-izobraževalnega programa osnovne šole, skladno s potrebami in interesi učencev, pogoji šole ter možnostmi ožjega in širšega okolja;
- spodbudno, inkluzivno, ustvarjalno in varno (socialno in fizično) učno okolje za učenje, igro, druženje, sprostitev ali počitek v času pred izvedbo obveznega programa, med njo ali po njej;
- pogoji za uspešno samostojno ali sodelovalno učenje in pripravo učencev na pouk (opravljanje domačih nalog in drugih učnih obveznosti);
- dostop do širokega izbora različnih učnih sredstev in pripomočkov (didaktična sredstva, informacijsko-komunikacijska tehnologija) ter učnih virov v različnih;
- povezanost dejavnosti razširjenega programa in skupinsko ter individualno podporo in usmerjanje učencev pri udejstvovanju pri dejavnostih razširjenega programa, od načrtovanja do sodelovanja pri izvajanju ter spremljanja in evalvacije.
NAČELA RAZŠIRJENEGA PROGRAMA:
Načelo odprtosti, fleksibilnosti in izbirnosti programa.
- Načelo avtonomije in odgovornosti.
- Načelo povezovanja, sodelovanja in timskega dela.
- Načelo uresničevanja potreb, interesov učencev in enakih možnosti.
- načelo formativnega spremljanja in samoregulacije.
- Načelo ustvarjalnosti, inovativnosti in podjetnosti.
- Načelo strokovne podpore in pogojev za izvedbo.
KLJUČNE SPREMEMBE PRI IZVAJANJU NOVEGA KONCEPTA RAZŠIRJENEGA PROGRAMA V ŠOL. L. 2024/2025:
- neobvezni izbirni predmet tujega jezika v 1. razredu je del obveznega programa (učenci 1. razreda imajo s šol. l. 2024/2025 obvezni predmet tuji jezik),
- neobveznih izbirnih predmetov v 2. in 3. triadi več ne bo, šola pa mora ponuditi v okviru skupnega obsega ur RaP za učence 4.‒6. r. dejavnosti s področja računalništva in informatike, tehnike in tehnologije, umetnosti ter drugega tujega jezika, za učence 7.‒9. r. pa drugi tuji jezik,
- prav tako šola mora v okviru skupnega obsega ur RaP ponuditi dejavnosti za podporo in pomoč pri učenju (dosedanji dopolnilni in dodatni pouka ter ure ISP), otroški in mladinski pevski zbor, dejavnosti pred obveznim programom (dosedanje jutranje varstvo), učenje in preverjanje vožnje v cestnem prometu za kolesarski izpit, prvo pomoč (novost).
ORGANIZACIJSKE SPREMEMBE:
- RaP se lahko izvaja pred začetkom obveznega programa (pouka) in po zaključku, lahko pa se izvaja tudi med obveznim programom ob zagotovitvi vključenosti vseh učencev.
- Učenci se vključijo v RaP prostovoljno, na podlagi lastnih interesov, želja, veščin, talentov in ponudbe dejavnosti po predhodni prijavi. Nekatere dejavnosti šola priporoča kot smiselno obvezujoče.
- Soglasje staršev k vključitvi v RaP NI potrebno, saj gre za zakonodajno določbo, kar šolo obvezuje k izvajanju, učence pa k udeležbi.
- Dejavnosti razširjenega programa se NE ocenjujejo (tudi ne dejavnosti, ki so se do sedaj izvajale kot neobvezni izbirni predmeti in so bili ocenjeni).
- Obiskovanje dejavnosti RaP, na katere se učenec prijavi, je obvezujoče.
- Število dejavnosti, ki jih učenec izbere, ni omejeno, torej učenec izbere dejavnosti glede na urnik obveznega programa, želje oz. interese, časovne zmožnosti, potrebo staršev.
- Trajanje dejavnosti RaP je izenačeno z uro obveznega programa – pouka, torej 45 minut. Iz slednjega izhaja, da predhodno odhajanje ali kasnejše vključevanje k uri ne bo možno.
IZVEDBA RaP V NAŠI ŠOLI:
- Na podlagi predhodno opravljenih priprav in po pravilniku pripadajočega števila ur RaP je pripravljen OPIS DEJAVNOSTI RaP in PRIJAVNICA z URNIKOM za vsak razred.
- Učenci skupaj s starši pregledate dejavnostim RaP in se prijavite glede na urnik obveznega programa, glede na lastne interese, potrebe, talente, veščine in glede na potrebe staršev (prihod v in odhod iz šole).
- Prijava na dejavnosti DODATNI IN DOPOLNILNI POUK je smiselna za vse učence vseh razredov, učitelji pa bodo na podlagi potreb (učna pomoč, nadgradnja znanja) določili obiskovanje.
- Prijava na dejavnost PRVA POMOČ za učence 8. in 9. razreda je prav tako smiselna, saj jo mora šola obvezno ponuditi, da se učenci opolnomočijo s splošnim znanje prve pomoči.
Vljudno naprošamo, da prijavnico oddate najpozneje do petka, 6. 9. 2024. Z RaP dejavnostmi bomo začeli 9. 9. 2024. Do takrat izvajamo jutranje dejavnosti in popoldanske dejavnosti kot prilagojeno aktivno obliko varstva, in sicer od 6.15 do 15.35.